Bestel je promomateriaal: Week van het Brood met NK Broodbeleggen
20 november 2024

De oproep van de organisatie is simpel: ‘Deel jouw unieke belegde broodje met #NKbroodbeleggen op Tiktok of Instagram en maak kans op een review door de Broodjestester!’ Deze populaire influencers met 96 duizend volgers op Instagram en 193 duizend op TikTok gaan zorgen voor veel online aandacht. Zij reviewen op hun account allerlei belegde broodjes.
Zij vragen nu voor het NK Broodbeleggen hun volgers om hun favoriete broodje in te sturen, voor in de pauze, na een training, of een crazy smaakcombinatie. ‘De Broodjestester’ besteedt rond de Week van het Brood aandacht aan de ingezonden broodjes en kiest, in overleg met de bakkerij, een winnende inzending. Dat broodje maken ze na in een video waarin ze het broodje op hun typische manier proeven en beoordelen. Wie weet gaat dit broodje wel viral.
Twee weken
De campagne wordt afgetrapt vanaf de Week van het Brood, maar loopt langer dan deze week. In totaal kan men twee weken (tot en met 2 februari feb filmpjes met #nkbroodbeleggen delen voor jurering.
NBC heeft een toolkit voor bakkerijen klaarstaan om promotiemateriaal te maken. ‘Zo halen we het NK Broodbeleggen ook naar de winkelvloer en worden jongeren en hun ouders op meerdere plekken en momenten herinnerd aan deze actie’, aldus NBC.
In de toolkit vind je POS-materiaal, bestanden voor een beach-vlag, stickers, vlaggetjes, kant-en-klare social media berichten en digitale werkbestanden (logo’s en afbeeldingen) om zelf mee aan de slag te gaan. Kijk hoe je in je bakkerijwinkel acties en promoties kunt organiseren rondom het NK. Denk aan posters in de winkel met ‘Koop hier je winnende brood’, winkelacties, recepten of digitale content. De toolkit staat op https://www.brood.net/weekvanhetbrood-downloads/