Bestel nu je materiaal voor de Week van het Brood

07 december 2023

Van 22 t/m 28 januari 2024 organiseert NBC weer een Week van het Brood. Net als de afgelopen jaren is volkoren de held van het broodschap. Het is gezond én lekker: volkoren, vol vezels, vol smaak. Verschillende partijen doen al mee met acties en promomateriaal. Jij ook?

Uit marktonderzoek blijkt dat veel consumenten wel weten dat volkorenbrood het gezondste is. En inmiddels zijn volkoren boterhammen de meest gegeten broodsoort: 55 procent van de Nederlanders eet geregeld volkoren. Ook als we vooruitblikken naar het menu van de toekomst zoals het Wereld Natuur Fonds dat presenteert, zien we dat volkorengranen een nog prominentere rol krijgen op ons bord.

Tegelijkertijd zien we dat smaak voor veel mensen nog reden is om níet voor volkorenbrood te kiezen. Daarom steken we de Week van het Brood vol in op de smaak van volkoren.

 

Imago van volkoren

NBC wil dat mensen gaan ervaren dat volkorenbrood óók heel lekker is. En dat het meer is dan het grove volkorenbrood met hele graankorrels in de kruim. Volkoren is er ook in meergranen, in fijn volkoren, in desem, in kleinbrood en in andere soorten in de winkel. Een betere perceptie van volkoren versterkt de positie van de gehele broodcategorie als onderdeel van een gezonde leefstijl.

Ambachtelijke bakkerijen zijn welkom om aan te haken bij de Week van het Brood. Zet jouw volkorenproducten in de kijker. Samen brengen we de lekkere smaak en gezondheidsvoordelen van volkoren onder de aandacht. De eerste honderd ambachtelijke bakkerswinkels hebben al postermateriaal besteld en er staan al een paar mooie acties op de planning bij leveranciers en grotere verkooppunten.

 

Promotiemateriaal

NBC stelt posters en tasjes voor win-acties beschikbaar die je tot 8 december kunt bestellen. Ook zijn er digitale promotiematerialen zoals banners, advertenties, video’s en afbeeldingen voor je website, narrowcasting, nieuwsbrief en social media-content. Bestel en/of download ze op www.brood.net/weekvanhetbrood-downloads.

Uiteraard kun je ook je eigen volkorenbroodacties koppelen aan de campagne of een win-actie opzetten. Ontwerp je eigen vlag, banner of actie door het logo en de slogan te combineren met je eigen materialen en input. Bijvoorbeeld een winactie met een social media-post, een kleurwedstrijd of quiz. NBC voorziet je van een speciale Week van het Brood-tas voor de winactie. Of organiseer een broodproeverij of zet een broodplankje in de winkel met volkorenbrood. Zo betrekken we consumenten en laten we ze rechtstreeks proeven hoe lekker en veelzijdig volkorenbrood is.