Bestelplatform NextDeli failliet verklaard
16 mei 2024

Voor de verdere groei van NextDeli, maar ook voor haar continuïteit, was het belangrijk om nieuw kapitaal aan te trekken. Ben Hansen: ‘Afgelopen periode ben ik daarom op zoek geweest naar versterking met een of meerdere financiële partners, doch dit bleek voor eind april, de deadline die wij onszelf en een potentiële investeerder hadden gesteld, niet haalbaar. Daardoor ontbrak er definitief uitzicht op een oplossing op korte termijn, hetgeen voor onze continuïteit een vereiste was. Dat zou tot op de laatste dag anders kunnen zijn geweest.’
First-mover
Hoewel Hansen en zijn medewerkers er alles aan hebben gedaan dit vlot te trekken, is dit niet gelukt. ‘Over ons concept en ons businessmodel horen wij nog steeds van heel veel partijen in de markt terug dat de markt de kant op zal bewegen die wij als NextDeli als first-mover zijn ingeslagen. Toch was dit faillissement iets waar we in de loop van de laatste dagen als scenario rekening mee moesten gaan houden.’ Dat is voor Hansen een enorme teleurstelling na vier jaar hard werken, bouwen, en een netwerk van leveranciers en andere belanghebbenden opbouwen en uitbreiden.
Hansen bedankt alle leveranciers. ‘Jullie hebben ons het vertrouwen gegeven en het faillissement is een hele forse streep door de rekening. Wij als NextDeli hebben hetgeen wat we voor ogen hadden niet waar kunnen maken. Dat doet mij persoonlijk veel pijn en heeft mij al vele slapeloze nachten bezorgd.’