Columns & Blogs

Bakkerij Scuurmans column Greetje

Happy Greet?

20/11/2025

Laatst had ik een sollicitatiegesprek met een dame die van kantoor kwam. Het leek haar leuk in de winkel te werken. Vlotte en enthousiaste vrouw van eind 40. Precies wat ik zocht. Ik wees haar…

Lees verder
winst bakker verspilling

Echte verhalen zijn er om écht gehoord en gedeeld te worden.

20/11/2025

Onlangs was ik met het hele gezin bij de aftrap van de nieuwe theatershow van Robèrt. En ja, wat een feest! Ik moet eerlijk bekennen dat ik zijn eerste show niet had bezocht. Tijdens de…

Lees verder
winst bakker verspilling

Overblijvers: fans verwennen of nieuwe klanten winnen?

05/11/2025

Regelmatig vragen bakkers me: ‘Is het slimmer om overgebleven lekkernijen te gebruiken voor mijn vaste klanten, of juist om nieuwe mensen te werven?’ Het eerlijke antwoord: dat bepaal jij. Wat ik wél belangrijk vind, is…

Lees verder
Bakkerij Scuurmans column Greetje

De bakkerij en verkiezingen

05/11/2025

Nederland was in de ban van de verkiezingen. In dit geval natuurlijk de politieke verkiezingen. Verkiezingen, ze zijn er in allerlei soorten en maten. Van ‘miss world-verkiezing’ tot ‘beste speculaasbakker’, van ‘beste Songfestival-song’ tot het…

Lees verder
Mathijs Pondes van Mercurius over de BaV

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering niet altijd voldoende

05/11/2025

Met een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) verzekert u zich tegen schade die u, uw medewerkers of uw producten veroorzaken. Maar wat is er nu eigenlijk wel en niet verzekerd op deze polis? U kunt niet…

Lees verder
Bakkerij Scuurmans column Greetje

Lachen, gieren, brullen in de bakkerij?

23/10/2025

Wanneer  je tijdens een sollicitatiegesprek vraagt wat de potentiële medewerker belangrijk vindt in een baan, krijg je steevast te horen: ‘humor’, ‘persoonlijke aandacht’, ’teamwork’, ‘gezelligheid’ en ‘goede sfeer’. En zeg nou zelf….dat is ook wat…

Lees verder
winst bakker verspilling

Fans zoeken geen brood, ze zoeken een gevoel

08/10/2025

Ik hoor het vaak: ‘Als de klant tevreden is, dan is het goed.’ Maar eerlijk? Dat is niet genoeg. Een normaal tevreden klant is gevaarlijk. Want die is morgen net zo tevreden bij de supermarkt…

Lees verder
Cyberrisisco's voor de bakkerij

Cyberrisico’s veranderen door AI

08/10/2025

Door cyberincidenten kan het vertrouwen in uw bedrijf gevaar lopen. Dat leidt tot financieel verlies en een aangetaste reputatie. Aandacht voor cybercrime is daarom heel belangrijk. Zeker nu het gebruik van AI de risico’s verandert.…

Lees verder
Bakker ZZP-er inhuren

Kan ik als bakker nog ZZP-ers inhuren?

25/09/2025

De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) werd negen jaar geleden geïntroduceerd om het verschil duidelijk te maken tussen zelfstandig ondernemers en werknemer. De wet werd echter amper gehandhaafd vanwege uitvoeringsproblemen. Sinds 1 januari 2025 controleert…

Lees verder
Bakkerij Scuurmans column Greetje

Herfstoverpeinzingen van een bakker

25/09/2025

De zomer nadert zijn einde. De herfst doet zijn intrede. Zoals we blij zijn wanneer de lente zich aankondigt, heeft het toch ook wel weer iets als de blaadjes weer van de bomen vallen. De…

Lees verder