Ik hoor het vaak: ‘Als de klant tevreden is, dan is het goed.’ Maar eerlijk? Dat is niet genoeg. Een normaal tevreden klant is gevaarlijk. Want die is morgen net zo tevreden bij de supermarkt…
Lees verderDoor cyberincidenten kan het vertrouwen in uw bedrijf gevaar lopen. Dat leidt tot financieel verlies en een aangetaste reputatie. Aandacht voor cybercrime is daarom heel belangrijk. Zeker nu het gebruik van AI de risico’s verandert.…
Lees verderDe wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) werd negen jaar geleden geïntroduceerd om het verschil duidelijk te maken tussen zelfstandig ondernemers en werknemer. De wet werd echter amper gehandhaafd vanwege uitvoeringsproblemen. Sinds 1 januari 2025 controleert…
Lees verderDe zomer nadert zijn einde. De herfst doet zijn intrede. Zoals we blij zijn wanneer de lente zich aankondigt, heeft het toch ook wel weer iets als de blaadjes weer van de bomen vallen. De…
Lees verderDe Verspillingsvrije Week is bijna voorbij, maar de strijd tegen verspilling gaat gewoon door. Van 8 tot en met 14 september stond heel Nederland in het teken van de Verspillingsvrije Week. Op veel plekken…
Lees verderU doet zaken met een bedrijf dat altijd netjes betaald heeft en er financieel goed voor staat. Maar dan verslechtert de financiële gezondheid van die organisatie en worden uw facturen niet meer betaald. Hoe gaat…
Lees verderEen mooi systeem, alles strak geregistreerd. De broden, gebakjes, zelfs de appelflappen die ’s avonds overblijven. Alles staat erin. In het kassasysteem. Of netjes in de ERP. Of gewoon op een stukje papier. Maar dan……
Lees verderAl in 2017 waren er plannen om een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) verplicht te maken voor ondernemers. In de loop van de tijd werden die plannen steeds concreter. Er kwam een voorstel waarop belanghebbenden konden reageren. Maar…
Lees verderIk schrijf het vaak onder mijn posts op social media: #mooivakbakker. En dat is natuurlijk ook zo: iedere dag de mooiste broden uit je oven met de lekkerste knapperige korsten. Dagelijks de geur van vers…
Lees verderWaarom onderscheidend zijn belangrijker is dan ooit Als ik ondernemers spreek over trends, zie ik vaak twee reacties. De één rolt met z’n ogen en mompelt iets als: ‘Daar heb je weer zo’n foodtrend.’…
Lees verder- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende »