Nieuwe Samenwerking: efficiënte bezorging met Compad Bakkerij en RouteLogic

05 juni 2024


Met meerdere winkels en een webshop is Bakkerij Schuld geen onbekende in de bakkerswereld. Alle producten geproduceerd door Schuld worden zelf bezorgd met een eigen wagenpark.

Bezorging aan particulieren, de eigen winkels en aan de professionele klant (onder andere retail en horeca) kost veel tijd. Bij Marti Orbak vond men ook dat het bezorgproces beter kon en daarom is in samenwerking met RouteLogic de oplossing gevonden. Ook Compad Software is deze samenwerking aangegaan.

Het plannen van de routes, het uitprinten van pakbonnen voor de chauffeurs en het informeren van de klant; het zorgt voor veel handwerk. Tel dit op bij de uitdagingen voor de bakkerijsector en het is duidelijk dat automatisering van processen welkom is. De uitdagingen zijn bijvoorbeeld het verminderen van voedselverspilling, het terugdringen van het energiegebruik, het verbeteren van werkprocessen en het reduceren van onnodige nachturen.

 

Voortouw

Bakkerij Schuld heeft op vele vlakken het voortouw genomen om deze uitdagingen op te lossen. Een grote wens van eigenaar Jan-Aart Schuld is altijd geweest om waar het kan te automatiseren. ‘Samen met RouteLogic en Marti Orbak is dat ons gelukt’, zegt Jan-Aart Schuld, eigenaar Bakkerij Schuld.

Sinds kort is Compad Software ook gaan samenwerken met RouteLogic. Door de koppeling die gemaakt is tussen Compad Software en RouteLogic komen de orders van de webshop automatisch in RouteLogic. Daarna kun je gemakkelijk een efficiënte route plannen en communiceren met je chauffeurs en je klanten. Orders worden geïmporteerd, geproduceerd en de routes gepland met een paar drukken op de knop. Dit zorgt voor een soepel proces, minder fouten en een tijdsbesparing tot wel 30 procent.

Doordat de routes snel gepland kunnen worden is Bakkerij Schuld in staat om een tweede levermoment op een dag te plannen. Zo wordt er nu een ochtendroute en een middagroute gereden. Hierdoor kunnen de bakkers later beginnen met bakken en is er de hele dag door vers brood. Daarnaast vermindert dit de werkdruk bij de bakkers en wordt ook het aantal nachturen verlaagd.

 

Vertrouwen

Klanten ontvangen nu bovendien nauwkeurige informatie over verwachte bezorgtijden, wat hun tevredenheid verhoogt en het vertrouwen in de bakker vergroot. Daarnaast levert de automatisering nog meer voordelen op: Lagere tijdsdruk op productie, omzetverhoging door een tweede levermoment per dag en veel minder retouren doordat klanten goed geïnformeerd zijn.

Jan-Aart Schuld: ‘Samen met RouteLogic en Marti Orbak is het nu gelukt om ruim 30 procent procestijd te besparen. Met de hulp van slimme route-optimalisatiesoftware van RouteLogic zien we een opmerkelijke verschuiving in de bakkersbranche. RouteLogic biedt bakkerijen de mogelijkheid om efficiëntere bezorgroutes te plannen en tegelijkertijd hun klantenservice te .’

Carol Esmeijer van Compad Software is blij met de samenwerking: ‘We zien echt een meerwaarde in RouteLogic voor onze klanten. Vooral voor bakkers met een webshop die zelf de bestellingen bezorgen is het interessant. Een mooie aanvulling dus.’

 

Meer weten? Bekijk de video over de automatisering bij Bakkerij Schuld op www.routelogic.nl/blog/bezorgroute-software-bakker. Meer informatie of beginnen met deze software? Neem dan contact op via info@routelogic.nl 

 

 

Voordelen op een rij

  • Upload eenvoudig je bestellingen vanuit Marti Orbak of Compad Software en plan vervolgens de perfecte bezorgroutes met RouteLogic voor één of meerdere voertuigen.
  • Chauffeurs krijgen een handige chauffeursapp waarmee ze precies weten wat we ze moeten doen en waar ze naartoe moeten, inclusief navigatie.
  • Klanten kan je per e-mail en SMS een nauwkeurige aankomsttijd communiceren. Dit is een track & trace-bericht, net als je dat van Coolblue of PostNL krijgt. Je kunt hier je logo toevoegen en de tekst volledig naar wens aanpassen.
  • Door de chauffeursapp weet je precies waar je chauffeurs zijn en kun je ze live volgen op het dashboard.